tisdag 10 juli 2012

Födelsedagstårta nr 2

När vi firade dottern delade vi upp kalaset och hade ett för våra vänner och ett för våra familjer. Vilket även innebar två tårtor. Jag har redan visat pumpa-tårtan i ett tidigare inlägg. På den andra tårtan satsade jag på glada färger. Smakerna minns jag inte tyvärr. Problemet med denna tårtan (för det finns oftast alltid ett problem av något slag), var att dekorationerna inte hade hunnit torka helt igenom och gick därför sönder när jag satte dit dem. 

Annars tycker jag att snurror är en fin och enkel grej att göra för att piffa upp en tårta. Då tar man sugarpasten (helst modelleringspasta) och skär ut remsor som man trär på någon slags pinne. I detta fall använde jag sugrör. Det beror helt enkelt på vilken storlek man vill ha snurrorna som avgör vilken storts pinne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar