tisdag 24 juli 2012

Babyshower tårta

Jag älskar konceptet med babyshowers och till en babyshower så måste det ju finnas någon slags tårta :-) så när två av våra närmaste vänner skulle få deras son anordnade vi med gemensamma krafter en liten babyshower, och då passade jag på att baka en gravidmage-tårta. Det var min första tårta av denna magnitud - den blev stooor! Men också att jag ville verkligen att de skulle tycka om den och då har jag tendensen att försöka för mycket helt enkelt, så det blev lite för många olika fyllningar i den. Nästa gång hade jag hållit det enkelt.

Brösten bestod av chokladbottnar med vit chokladpannacotta och mörk chokladmousse. Magen bestod av vitchokladpannacotta, jordgubbs/vaniljsylt, vaniljkrämsgrädde och apelsincurdsgrädde. Hela tårtan täcktes med mörk chokladganache och sugarpaste i blått och grönt vilka är deras favoritfärger. Magen fick även en rosett, en blomma och bokstaven J därför att barnets namn skulle börja på J.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar