måndag 30 september 2013

Doptårta

Ytterligare ett par av våra vänner denna sommar döpte sin bebis, och jag fick äran att göra tårtan! Alltid nervöst när man själv är en av gästerna. Jag vågade inte ta av den förrän min make hade smakat och sagt den var god.

Deras tema på dopet var efter en servett och en klänning som hade samma mönster (me and i). Så snygga färger! Jag har dock inte lyckats ännu med att få fram färgen cerise på sugarpaste. Nästa gång får jag se om den finns att köpa istället. Jag älskar verkligen detta färgtemat - lite höstig känsla också. Jag älskar också när man får utmaningen att man skall efterlikna något!

Tårtan innehöll:
mascarponemousse 
plommonsylt
vaniljbottnar
spacklad med grädde
dekorerad med chokladsugarpaste
dekorationer i modelingpaste







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar