tisdag 25 juni 2013

Studentmössa

Jag blir alltid så sentimental när jag tänker på studenten. Det var en lycklig tid, eller snarare kanske enkel? Det var innan livets alla måste (i alla fall för mig). Men visst det är väl en skada som de flesta har, att det var bättre förr ;-) Mitt främsta problem och vad jag egentligen tror är grunden till min sentimentalitet, är att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli när jag blir stor? Det finns så mycket som jag vill göra! Tänk att vara arkitekt och designa fantastiska hus, eller äga en restaurang, eller målare? Helst av allt vill jag baka tårtor! Men detta visste jag tyvärr inte som ung, och därmed skaffade mig en utbildning som ledde mig åt ett helt annat håll. Utan nödvändig grundutbildning är det svårt att få jobb som konditor, och för tillfället är det svårt att skaffa denna utbildning. Men i ärlighetens namn - om jag hade bestämt mig för det så hade det gått. Jag känner lite press att gå vidare med mitt liv - min make är nämligen fruktansvärt stödjande i allt jag gör (han är underbar) och han har varit det i flera år, och nu känner jag att det är dags att bidra med något till vårt hushåll. Att sluta plugga och gå vidare med livet och satsa på det som jag är utbildad för. Men en vacker dag kanske? :-) 

Det var väldigt roligt att göra en studentmössa. Nästa gång skall jag göra kanten på mössan större så texten kan stå på själva mössan istället. Dagens mössor är så himla vackra, med namn och klass broderade! 

MOUSSETÅRTAN INNEHÖLL:
Kladdkakebotten
Färska hallon
Chokladmousse
Chokladbotten
Grädde
Marsipan
Svarta dekorationer i marsipan
Blommorna i modelingpaste
Text i kristyr





Tack så mycket för att jag fick chansen att göra en sådan betydelsefull tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar