fredag 26 april 2013

Mina fars båttårta

Hittade bilder på min fars båttårta som jag glömt lägga upp på min lilla blogg, men bättre sent än aldrig. Min kära far tycker ärligt talat oftast inte om mina tårtor. Jag föredrar att göra tunga maffiga amerikanskt-inspirerade tårtor, medan han älskar den typiska fluffiga tårtbottnen med vaniljkräm och sylt som stått och gosat till sig. Det är inte vilken tårta som helst som faller honom i smaken heller utan han älskar en rejäl drottningtårta - fluffiga bottnar med vaniljkräm och drottningsylt. Envis som jag är försökte jag sätta en knorr på den traditionella drottningtårtan!

Resultatet blev en gräddtårta toppad med en båttårta.

Gräddtårta:
Vaniljsockerkaksbottnar
Hemmagjord drottningsylt
Vaniljkräm
täckt med färgad grädde (som skall föreställa vatten)

Båttårta:
Utskurna vaniljsockerkaksbottnar
Vaniljsmörkräm
Dekorationer i sugarpaste


                                      Den lilla damen som ligger på fören är min kära moder

Båten är min fars nyaste hobby så det var inte mer än passande att göra en båttårta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar