fredag 26 april 2013

Vit, rosa och svart födelsedagstårta

Jag älskar verkligen att få baka tårtor - det är verkligen en av de saker som jag finner som mest rogivande i mitt liv. Jag slutar aldrig att tänka på tårtor heller; på smaker, mousser och konsistenser på tårtbottnar. Nu har jag som exempelvis blivit väldigt insnöad på sockerkaksbottnar med vaniljsmak. Min stackars make tvingas stå ut med den ena experimentet efter det andra. 

Jag älskar verkligen när jag får beställningar på tårtor, och just denna tårta värmer mitt lilla hjärta. Den familj som beställde den som födelsedagstårta till deras dotter, hade tydligen smakat en av mina tårtor och tyckte att den var god. Faktumet att någon uppskattar det jag bakat gjorde mig överlycklig. 

INNEHÅLL:
Kladdkakebotten
Jordgubbsmousse
Kolamjölkchokladmousse
Mörk chokladmousse
Chokladbotten runt moussen
Täckt med Mörk chokladganache
Sugarpaste 
Dekorationer i modelingpaste



Jag vill att blomman skulle se ut som en blombukett som klättrar upp på tårtan

Svart, rosa och vitt är så vackert tillsammans!












Det svarta på fjärilen är ditmålat - blanda ihop lite pastafärg med alkohol (jag använder vodka), och anledningen att man använder alkohol är för att det avdunstar snabbare än vatten.


Älskar formen på denna blomman, så enkel i sin form.....så ren....svårt att förklara. Väldigt enkel att göra också - en utstansare och sedan lite pill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar